Friday 14 September 2012

Orang Penang Tolak DAP?


Apa sekarang ni musim simbah cat merah ke? Tak suka aje simbah cat merah, nak cari publisiti aje simbah cat merah, nak raih simpati pun simbah cat merah. Hehehe...

Kayalah tauke kedai cat. Pengilang cat pun banyaklah buat untung. Buat cat merah banyak-banyak, jual. Kemudian, bolehlah simbah cat merah kepada siapa sahaja yang jadi musuh. 

Ingatkan Pak Nuar aje suka meraih simpati masyarakat dengan cerita-cerita bas mewahnya asyik disimbah cat merah oleh orang-orang suruhan musuh politiknya. Tak sangka pula DAP pun sama.

Siang tadi bas mewah Pak Nuar yang berhenti di Masjid Jamek Tangkak dalam rangka Jelajah Merdeka Rakyat PR untuk solat Jumaat disimbah cat merah oleh orang yang tidak dikenali. Ingatkan itu aje. Rupa-rupanya lagi awal daripada tu, tiga pusat khidmat wakil rakyat DAP termasuk Wisma DAP pun dah kena simbah dengan cat merah.

Wisma DAP kena simbah cat merah. Pusat khidmat wakil rakyat DAP pun kena simbah cat merah. Ini betul-betul marah ni. PERKASA punya kerja lagi ke?

Tapi, kejadian tu berlaku di Penang. Menurut Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, rakyat Penang sokong DAP. Rakyat Penang sayang dan mahukan DAP kekal memerintah Penang. Kononnya, DAP ni adil dalam pemerintahan. DAP berkhidmat untuk masyarakat sepenuh hati. DAP tak mengamalkan korupsi dan kronisme. 

Secara keseluruhannya, DAP lah satu-satunya parti yang paling adil dan saksama. PKR pun tak dapat tanding sebab ramai rakyat yang komplen dengan pemerintahannya. DAP tak ada orang komplen, malahan orang puji-puji lagi.

Agak-agaknyalah, orang Penang tolak DAP ke? Mungkin sebab tu ada yang nekad simbah cat merah. Kalau tak, dah tentu itu kerja orang-orang DAP sendiri untuk memburuk-burukkan nama baik UMNO/BN.

No comments:

Post a Comment