Friday 15 June 2012

Angan-Angan Tinggi Sangat Sampai Takut Dengan Bayang-Bayang Sendiri!


Alahai... Puak-puak Pakatan Pembangkang (PR) ni la kan.

Dulu masa depa dok hingaq kata takmo buat pilihanraya serentak dengan kerajaan, tak ada pulak nampaknya kerajaan melatah. Kerja-kerja jalan seperti biasa malahan PM kita lebih hebat dan ligat lagi mempromosikan program tranformasinya.

La ni bila PM tak umumkan lagi bila tarikh sebenar pilihanraya ke 13 (PRU13) akan diadakan, depa yang puak-puak PR ni pulak yang cuak semacam. Macam-macam spekulasi pulak dah depa timbulkan.

Tak ada angin, tak ada ribut, tiba-tiba aje pokok bergoyang. Agaknya ada beruk kat atas pokok tu. Itulah dia puak PR ni. Tak ada cerita apa pun dari kerajaan, tiba-tiba sahaja timbul isu pilihanraya nak diadakan pada musim haji. Siap pula digesa ahlinya jangan ke Mekah kalau betul pilihanraya masa tu.

Gila betullah depa ni. Apa ingat ahli UMNO tu tak ada yang Islam dan mampu nak ke Mekah ke sampai depa kata kerajaan sengaja nak buat masa musim haji untuk meraih kemenangan. Apa punya haprak ler pemikiran macam ni.

La ni dah Suruhanjaya Pilihanraya umumkan yang tarikh akhir PRU13 sepatutnya diadakan ialah pada 24 Jun 2013. Jadi tak perlulah nakkan jaminan kerajaan bagai yang PRU13 tak akan diadakan pada musim haji.

Takut dengan bayang-bayang sendiri nampaknya depa ni. Takut kalah sebab dah terlalu tinggi sangat angan-angan nak duduk di Putrajaya.

No comments:

Post a Comment