Tuesday 4 September 2012

Pakatan Pembangkang Sediakan RM1 Juta Untuk Bela Penderhaka?



Hebat!

Banyak betul duit Pakatan Pembangkang, sampai sejuta ringgit depa sediakan untuk tujuan pembelaan penyokong-penyokong depa yang bakal dikenakan tindakan oleh pihak polis. Semua gara-gara himpunan 'Janji Demokrasi' pada malam ambang merdeka lalu.

Itulah, sebelum berbuat sesuatu, tidak pandai menggunakan akal. Asal boleh sahaja hendak bertindak. Asal tindakan itu dapat membuatkan para pimpinan depa gembira dan puashati, apa sahaja depa mampu buat. Tidak kira perbuatan depa itu baik ataupun tidak.

Tindakan memalukan akhirnya memakan diri. Haaaa... Itulah yang telah dialami oleh salah seorang penyokong Pakatan Pembangkang yang khabarnya telah menunjukkan punggungnya di khalayak ramai. 

Beliau kononnya bersikap berani dan begitu patriotik dengan menunjukkan punggungnya kepada gambar Perdana Menteri dan isteri. Khabarnya, si mangkuk itu sudahpun ditahan oleh pihak polis. Kini beliau di'simpan' di dalam lokap.

Baguslah. Tangkap juga si bodoh yang mengibarkan bendera 'sang saka malaya' tu. Biadap sungguh depa ni semua. 

Seeloknya jatuhkan hukuman berat kepada depa yang tidak pandai menghormati orang lain ni. Taksub sangat dengan pemimpin depa sampai bertindak pun tanpa menggunakan akal. Malang betul nasib ibu bapa depa dapat anak biadap macam depa.

Kalau jatuhkan hukuman denda, denda banyak-banyak. Pakatan Pembangkang banyak duit. Dana depa peroleh daripada negara luar, daripada Israel. Lagipun, duit kerajaan negeri Selangor ada banyak. Setakat satu dua juta, perkara kecil saja.

2 comments:

  1. Yang puak UMNO / BN dok tayang bontot depan rumah Ambiga,tak kecoh pula nak tangkap? ADIL gila sistem pemerintahan Malaysia sekarang ni. Tahniah Najib. Kerana anda berjaya memperbodohkan rakyat

    ReplyDelete
  2. depa tak tunjuk bontot bogel depan orang. tak macam puak PR yg suka bab2 bontot bogel ni

    ReplyDelete