Thursday 21 June 2012

DAP Tak Racist???



Betullah kata Tun Mahathir dulu. 'Melayu Mudah Lupa.'

Melayu memang mudah lupa tapi bukan semua. Hanya mereka yang seperti perempuan di dalam video di atas sahaja yang terlupa dirinya adalah melayu. Bangga sangat dengan DAP dan Pakatan Pembangkang tu. Melacurkan maruah bangsa hanya kerana mendapat sedikit habuan dunia.

Pelik betul dengan manusia macam ni. Dia ingat dia dah cukup bijak ke dengan sertai DAP tu. Dia ingat dia boleh bersaing dengan cina-cina yang dikatakan sangat bagus sikap perpaduannya tu yang kononnya sikap tu tak ada dalam Barisan Nasional. Eli Bogel masih ada lagi, Teresa Cock pun ada. Apa, hang ingat hang boleh dapat lebih dari depa ke? Kalau hang serah tubuh kat Guan Eng atau Kit Siang pun belum tentu hang dapat bersaing dengan depa la.

Buat ceramah macam sampah. Mengata orang racist sedangkan DAP itu sendiri mengamalkan racist keterlaluan. Kalau betul depa tak racist, depa amalkan perpaduan, kenapa dalam kawasan yang diperintah mereka harga rumah semakin mahal? Harga yang tak mampu orang melayu nak beli?

Kerajaan Barisan Nasional ada juga buat rumah murah-murah, PPRT untuk orang miskin tak kira bangsa, janji miskin, cubalah mohon, pasti dapat beli. Tengok di Pulau Pinang, di Selangor, harga sebiji rumah beratus ribu, berjuta, sapa yang mampu beli? Orang melayu yang kaya-kaya bolehlah beli. Orang melayu yang kerja tukang cuci, kerani cabuk tu dapat ke?

UITM pun dikata racist. Hei.. Tolonglah. Bukan UITM saja satu universiti yang orang ramai boleh masuk untuk menuntut ilmu. Bersepah lagi universiti lain yang ada kuota untuk setiap bangsa. Tapi of course la orang melayu dilebihkan sebabnya orang melayu ni majoriti di sini. Tak bersyukur ke orang melayu dapat lebih sikit? Perniagaan orang Cina dah bolot, perladangan orang India dah bolot, takkan orang melayu nak dibiarkan pandang saja. Nak biar orang melayu jadi hamba sajakah di tempat sendiri?

Belajar tinggi-tinggi tapi bodohnya tetap bertingkat-tingkat! Buat malu orang melayu saja.

1 comment:

  1. Bodoh punye Melayu! Kerajaan nk bantu orang Melayu, kalo bagi hak sama rata Melayu konfem jatuh la bangang! Bodoh2 gyle2!!

    ReplyDelete