Wednesday 22 May 2013

Nenek Ditahan Edar Dadah Di Kawasan Jajahan DAP


MUAR - Seorang wanita berstatus nenek berusia 60 tahun dan mempunyai tujuh cucu yang menyambung semula 'perniagaan' suaminya menjual dadah sejak enam bulan lalu ditahan di rumahnya di Bakri, di sini, pada 13 Mei lalu.
Nenek itu bakal berdepan hukuman gantung sampai mati selepas polis menemui heroin seberat 266 gram (g) di rumahnya dan berikutan itu, dia bersama anak perempuannya berusia 26 tahun serta menantunya, 27, yang tinggal bersamanya ditahan.
Pemangku Ketua Polis Daerah Muar, Supritendan Sahadan Jaafar berkata, wanita itu dipercayai menjalankan operasi pengedaran dadah itu dari rumahnya untuk pasaran sekitar daerah ini.
"Hasil siasatan awal menunjukkan mendiang suami suspek yang meninggal dunia lima tahun lalu pernah beberapa kali ditahan berkaitan kes dadah dan suspek dipercayai meneruskan 'perniagaan' suaminya sebelum ini.
"Ujian air kencing suspek, anak serta menantunya bagaimanapun didapati bebas daripada pengaruh dadah. Kesemua mereka tinggal di rumah teres dan siasatan awal mendapati hanya wanita 60 tahun itu sahaja terlibat pe ngedaran dadah," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Muar, di sini hari ini. - KOSMO!
WK : Betullah DAP ni samseng. Sampaikan nenek tua pun boleh jadi pengedar. Dasyat depa ni.

No comments:

Post a Comment