Tuesday 26 February 2013

Azrul Wawa Dapat Tugas Baru Dalam Think Tank Rakyat


Azrul Azwar atau pun di kenali sebagai  Wawa yang di gantung kerja oleh Bank Islam sebagai Ketua Economist sudah dapat kerja baru.Kini dia berjawatan sebagai Consultant rujukan di dalam satu badan yang baru di tubuh kan oleh Pakatan Rakyat bernama Institiut Rakyat.
Sememang nya apa sahaja yang di cipta oleh Anwar dan Pakatan Rakyat sentiasa ada bunyi “rakyat” walau pun pada hakikat nya Cuma Rkyat pada nama sahaja.Kini dengan jawatan baru itu maka tidak Wawa menganggur dan tiada pekerjaan.
Walau pun badan ini di kenali sebagai Institiut Rakyat tidak pula di beri tahu dari wang “rakyat” mana pula yang akan di guna kan dan dari dana siapa pula ia nya mengalir.Kerana Pakatan Rakyat walau pun bernama rakyat tetapi tidak pernah merakyat kan hal hal dalaman nya.
Setelah hancur lunyai kredibiliti Pakatan Rakyat dengan Manifesto nya yang bukan janji maka tindakan ini boleh juga di anggap sebagai “damage control” yang mahu di laku kan oleh Pakatan Rakyat.
Termasuk di dalam panel IR ini ada lah bekas CEO Maybank Tan Sri Wan Azmi Wan Hamzah dan KS Jomo.Ini mungkin untuk menambah kan sedikit impak kepada badan yang di tubuh kan oleh Pakatan Rakyat yang mana janji dan kata nya sudah di ketahui umum hanya sebagai populis dan untuk mahu menang debat sahaja dan bukan nya bagus pada perlaksanaan.
Dengan terlantik nya Wawa di dalam badan ini dan di beri 4 orang pembantu non-malay ia juga memperkuat kan pandangan ramai bahawa sememang nya dia ada lah orang Hardcore Pakatan dan bukan nya seperti cuba di gambar kan oleh Pakatan Rakyat bahawa dia hanya mahu jujur di dalam memberi analisa dan tidak condong kepada Pakatan Rakyat lalu dia di anayai.Kini terserlah lah dia mendapat habuan dari “tuan” nya kerana jasa nya.
Kemarahan orang ramai dan terutama nya penyokong  BN ada lah apabila dia mengambil peluang pekerjaan dari bank yang di cipta oleh mantan perdana Menteri Tun Mahathir tetapi condong kepada parti politik yang tiada berjasa kepada nya. Malah ada juga yang mengatakan dia mendapat pekerjaan dari network kesukuan  negeri nya dan bukan kerana kebagusan nya.
Apa pun di percayai badan yang di tubuh kan ini nanti nya bakal mengeluar kan data itu dan ini sejajar untuk memperlekeh kan kerajaan BN.Kerana sememang nya itu sahaja lah yang ada di dalam jiwa Pakatan Rakyat.
Sepatut nya wang dan dana lebihan jika ada harus di tumpu kan dahulu kepada janji kepada rakyat , tetapi nampak nya Pakatan Rakyat hanya berminat kepada urusan politik penting diri sahaja. Ia nya menampak kan wang sentiasa ada apabila Pakatan rakyat mahu menguna kan nya seperti mahu membeli Syarikat konsensi Air sebanyak 9.6 Billion dan mem”bailout” kepada syarikat Talam. Tetapi pada masa yang sama amat liat mahu memberi wang yang di janji kan kepada janda janda , ibu tunggal dan orang susah seperti dalam manifesto.
Apa pun kita ucap syabas lah atas perlantikan yang di anugerah kepada wawa dan nikmati lah hasil susah payah nya menghulur tengkok kepada parti yang dengan jawatan baru nya ini di anggap sebagai telah membalas jasa nya. - SelangorDaily

No comments:

Post a Comment