Saturday 31 March 2012

Agaknya Memang Dasar Perjuangan Pakatan Adalah Dengan Mengambil Kredit Dari Perjuangan Orang Lain Kot!

Rupa-rupanya, pengunduran Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil daripada jawatan menteri yang disandangnya seperti yang telah diumumkannya sebelum ini disebabkan tempoh menjadi Senatornya sudah tamat itu disalahfahamkan oleh penyokong-penyokong Pakatan Rakyat. Kelakar betul bila depa mengaku ianya atas kehebatan Rafizi yang berjaya mengharu birukan kehidupan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga Dan Masyarakat itu.


Agaknya memang sudah menjadi dasar perjuangan Pakatan Rakyat mengambil kredit di atas perjuangan orang lain kot. Iye lah kan, nak buat depa tak pandai, apa yang depa tahu hanyalah menabur janji-janji kosong dan membuat fitnah. Selebihnya depa hanya menunggu peluang untuk mengambil pujian atas sesuatu kebaikan yang dilaksanakan orang lain.

Lawak betullah depa ni. Rafizi yang sudah menggigil kepala lutut tu dikatakan sudah masuk senarai giant killer seperti Nurul Izzah, anak kepada dewataraya depa.  Raja lawak pun kalah kalau macam ini punya cerita. Sila baca lawak di bawah. Inilah yang dikatakan, lembu punya susu, sapi terhegeh-hegeh ambil nama.

SETELAH BERBULAN-BULAN BERTARUNG

AKHIRNYA GERGASI WANITA UMNO REBAH !
SETELAH BERBULAN-BULAN BERADU KEKUATAN
AKHIRNYA GERGASI WANITA UMNO TUMBANG !
MENUMBANGKAN KETUA WANITA UMNO PUSAT INI
BUKAN KERJA MUDAH.
INI SATU KEJAYAAN BESAR BUAT PARTI KEADILAN !
INI SATU KEMENANGAN MANIS BUAT RAFIZI !
BUKAN SEKADAR NURUL IZZAH SEORANG GIANT KILLER !
RAFIZI JUGAK SUDAH MASUK HALL OF FAME GIANT KILLER !
TAHNIAH RAFIZI !
Tapi ini semua sudah tidak menghairankan lagi. Memang sudah menjadi kebiasaan Pakatan Rakyat mengambil kredit di atas tindakan orang lain yang mendatangkan pujian. Barisan Nasional yang bertungkus lumus membantu rakyat, bila sudah selesai, tup-tup depa tunjuk muka depan media. Apatah lagi dengan bantuan MalaysiaKini yang menjadi lidah depa untuk menipu rakyat. Dengan senyum lebarnya depa mengambil kredit walaupun tiada sebesar hama pun depa menghulur bantuan.

Entah bilalah depa hendak sedar, hanya Allah sahaja yang maha mengetahui.

No comments:

Post a Comment