Monday 26 March 2012

Himpunan Aman Untuk Tuntut Kebebasan Imam Baling Selipar Tak Dapat Sambutan??



Mahkamah sudah pun menjatuhkan hukuman selepas membicarakan kes imam tersebut seadilnya. Hanya setahun penjara harus dijalani namun ada pula yang mengambil kesempatan mempolitikkan hukuman tersebut.

Jingga 13 yang menjadi penaung himpunan tersebut ditemani dua orang peguam PKR yang perasan diri mereka hebat yang turut hadir meramaikan orang. Begitu juga dengan Solidariti Mahasiswa Malaysia yang kerjanya tidak lain tidak bukan hanya menjadi tukang angkat sepanduk dan penyorak menjadi penambah perisa. Namun kehadiran beberapa kerat ini sahaja tidak menepati sasaran yang dirancangkan.

Kalau benda salah, siapa yang hendak menyokong selain daripada mereka-mereka yang merasakan diri mereka terlebih pandai dan terlebih adil. Orang ramai pun punya akal fikiran. Mana yang salah, mereka pun mahu pesalah itu dikenakan hukuman. Hanya puak Pakatan sahaja yang bukan sahaja membela orang yang salah malahan turut menyanjung tinggi.

Insaflah Jingga 13. Insaflah Solidariti Mahasiswa Malaysia. Jangan diikutkan mereka yang sudah sesat lagi menyesatkan tu. Yang salah biarkan sahaja dia menjalani hukumannya.


No comments:

Post a Comment