Tuesday 27 March 2012

Depa Ni Tak Faham Kot?

Nak kata jahil agama, depa orang PAS. Tapi cara pemikiran depa tak macam orang yang betul-betul menghayati agama. Haihhh... Apa nak kata?

Terbaca blog salah seorang ahli PAS tadi. Katanya akibat kerajaan mencanangkan kepada rakyat yang negara kita ni paling selamat, menyebabkan rakyat hilang rasa takut untuk keluar ke mana-mana dan akhirnya terjadilah kejadian rogol sewenang-wenangnya. Terlupakah penulis itu tentang qada' dan qadar serta takdir tuhan?

Paling selamat di Asia Tenggara bermakna, paling selamat di antara semua negara yang termasuk di dalam kelompok Asia Tenggara. Jika dibandingkan tahap keselamatan negara kita dengan Thailand, jauh lebih selamat di negara kita.

Paling selamat bukan bermakna tidak akan langsung ada kejadian jenayah yang berlaku. Kemungkinan ada di mana-mana. Sentiasa berhati-hati dan menjaga diri sebaiknya jika tidak mahu kejadian jenayah berlaku kepada diri kita. Jangan harapkan kerajaan sahaja nak menjaga keselamatan rakyat. Sudah menjadi tugas kita untuk menjaga diri sendiri. Nyawa kita takkanlah orang lain yang harus menjaganya.

Syabas buat semua anggota keselamatan yang selama ini bertungkus lumus menjalankan tugas menjaga keselamatan rakyat dan negara dengan penuh tanggungjawab. 

No comments:

Post a Comment