Monday 4 March 2013

Lahad Datu : Lanun Sulu Dah Kecut??


Alasan yang diberikan ialah, NAJIB ABDUL RAZAK TELAH MENJANJIKAN KAWASAN DI SABAH untuk diduduki oleh lanun-lanun Sulu itu. Namun daripada siasatan dan pemeriksaan yang dilakukan, tiada langsung kenyataan yang telah dibuat oleh Perdana Menteri Malaysia tentang hal penempatan kaum Sulu di Sabah sekaligus membenarkan dakwaan Pengerusi Lanun MNLF, Nur Misuari yang kemudian dipetik secara bebas dan meluas oleh para pecacai Pakatan Rakyat.

Sebaliknya, Najib ketika hadir dalam majlis menandatangani perjanjian damai antara MILF dengan Kerajaan Filipina pada 15 Oktober 2012 berkata, Malaysia sanggup menawarkan bantuan dan latihan kepada kaum Moro terutama yang membabitkan pendidikan dan usaha-usaha mengeluarkan rakyat Mindanao keluar dari kepompong kemiskinan. (BACA DI SINI)

Tiada langsung dalam kenyataan dan ucapan Najib selama 15 minit itu yang mengatakan, Malaysia akan memberikan kawasan kepada lanun-lanun Sulu di mana-mana wilayah Malaysia, khususnya Sabah, untuk diduduki oleh mereka secara bebas!

Jadi, dari mana Nur Misuari mendapat maklumat berkenaan? Dan apa pula kaitannya dengan 'SIAPA PERDANA MENTERI BARU' yang disebutkannya untuk menghalalkan serangan lanun-lanun Sulu di wilayah Malaysia?

Paling menarik ialah apabila Nur Misuari membuat Sambung Bacaan Di Sini

No comments:

Post a Comment