Monday 11 March 2013

Pencerobohan Sabah : Bila Manusia Kufur Nikmat

Semenjak zaman Kesultanan Melayu Melaka lagi, orang dalam yang menjadi talibarut bagi pihak luar untuk menjatuhkan sesebuah kerajaan. Begitu juga dengan keadaan yang sedang berlaku di Sabah kini.

Demi kelangsungan karier politik, seorang pemimpin yang mengakui dirinya berjuang untuk negara dan rakyat, menggunakan taktik paling keji bagi mencapai matlamat. Bersekongkol dengan pihak luar untuk menjatuhkan kerajaan sedia ada, dengan jalan yang mempertaruhkan nyawa rakyat sendiri.

Bukti pembabitannya sudah jelas namun, kelicikannya mengalihkan perhatian masyarakat dengan menuding jari kepada orang lain sememangnya tidak dapat disangkal. Ditambah pula dengan ribuan penyokong yang senantiasa menyokong tindakannya walaupun ianya sesuatu yang memudaratkan.

Bagaikan musang berbulu ayam. Begitulah yang boleh diibaratkan kepada bekas Timbalan Perdana Menteri yang satu ketika dahulu menjadi idola penulis. Pada ketika beliau dipecat daripada jawatan yang disandangnya di dalam kerajaan oleh mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad akibat masalah moralnya, penulis mempertikaikan tindakan tersebut.

Namun, imej warak beliau rupanya tidak Sambung Bacaan Di Sini

No comments:

Post a Comment