Friday 1 March 2013

Bekas Kerani Bank Songlap Duit Pelakon Macam PI Bala Buat Kat Altantuya!!!


BEKAS KERANI BANK SONGLAP DUIT LISA SURIHANI



Seorang bekas kerani bank, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di Kuantan, hari ini terhadap dua pertuduhan mengeluarkan wang milik pelakon Lisa Surihani Mohamed dan ibunya berjumlah RM50,772.40, Januari lepas. 
Shawallinah Jaffar, 31, dari Kudat, Sabah, didakwa mengeluarkan wang Lisa Surihani, 26, dan ibunya, Siti Amirah Ahmad, 62, dari akaun bersama mereka.
Dia didakwa melakukan kesalahan itu di Maybank cawangan Taman Tas, di Taman Pandan Damai, Kuantan antara 7 dan 10 Januari lepas.
 

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 408 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 14 tahun dengan sebatan dan boleh didenda, jika sabit kesalahan.
 

Sementara bagi pertuduhan kedua, tertuduh didakwa menyalahgunakan sekeping kad mesin teller automatik (ATM) milik mangsa di tempat dan tarikh yang sama.
 

Bagi pertuduhan kedua, dia didakwa mengikut Seksyen 403 Kanun Keseksaan dan boleh dikenakan penjara maksimum lima tahun dengan sebatan dan boleh didenda.
 

Majistret Tuan Ruzuaini Tuan Lah membenarkan tertuduh diikat jamin RM13,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 18 Mac depan untuk sebutan semula.
 

Pendakwaan dijalankan Timbalan Pendakwa Raya Farahah Mohd Nazari dan tertuduh tidak diwakili peguam. - Bernama

Ulasan WK

Syukurlah kerani bank tu setakat songlap duit saja. Kalau dia pun bertindak macam PI Bala dan Anwar Ibrahim, diletupkannya si Lisa Surihani tu, tak ke naya. Menduda lagi Yusri KRU dan peminat akan kehilangan seorang pelakon jelita yang berbakat besar.

PDRM memang cekap dan berdedikasi dalam menjalankan tugas. Orang kata, kalau dah berbuat salah tu, lambat laun pasti akan tertangkap juga. 

Sama jugalah kes Altantuya Shiiribu yang diletupkan mayatnya dan kesalahan menjadi dalang pembunuhan diletakkan di bahu Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak serta isteri sedangkan umum mengetahui PM di mana ketika kejadian. Begitu juga dengan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor yang ketika kejadian berada di sebuah majlis meraikan anak-anak yatim.

WK percaya, jika kita berada di pihak yang benar, walau bagaimana hebat sekalipun fitnah yang melanda, kebenaran akan terserlah juga akhirnya. Sama-sama kita berjuang menentang fitnah Pakatan Pembangkang yang cuba menghancurkan keharmonian negara dan menipu rakyat demi kepentingan sendiri.

No comments:

Post a Comment